Naujienos

AR VYNĄ GERTI SVEIKA?

Žmonės vyną vartoja tūkstančius metų. Manoma, kad jis ne tik džiaugsmą teikia, bet ir yra sveikatos šaltinis.  Ar kelios taurės vyno gali turėti kokios nors įtakos sveikatai?  Ką apie tai sako mokslas?

plačiau
Baltymų vartojimo rekomendacijos

Naujausiame straipsnyje apie baltymų reikmes lengvaatlečiams, pakartojamos rekomendacijos, tinkančios kiekvienam sportuojančiajam: 1) optimalus baltymų kiekis sportuojančiajam yra didesnis, nei rekomenduojama dienos norma bendrai populiacijai (nesportuojantiems), kuri daugelyje šalių yra 0,8-1 g/kg/kūno masės; 2) sportuojančiajam ir norinčiam išlaikyti liesą kūno masę, rekomenduojamas baltymų kiekis yra 1,3 - 1,7 g/kg/kūno masės kasdien; 3) vieno valgio metu sportuojančiajam, siekančiam išlaikyti liesą kūno masę, rekomenduojamas baltymų kiekis sudaro nuo 0,3 iki 0,4 g/kg/kūno masės; 4) didesnių nei 2,5 g/kg/kūno masės baltymų kiekio vartojimas nepadidina sportuojančiojo adaptacijos fiziniams krūviams; 5) sportuojančiajam, siekiančiam sumažinti antsvorį išlaikant raumenų masę, rekomenduojamas baltymų kiekis didesnis nei 1,6 g/kg/kūno masės ir gali siekti 2,4 g/kg/kūno masės; 6) sportuojantiesiems, siekiantiems sumažinti antsvorį, didelis (pvz. 2,4 g/kg/kūno masės) baltymų kiekio vartojimas neturi neigiamų pasekmių inkstams ar kaulų tankiui 

plačiau
Kofeino įtaka fiziniam darbingumui
Kofeino įtaka fiziniam darbingumui

2019 metais atlikta straipsnių apie kofeino vartojimą sporte  metaanalizė parodė, kad kofeinas turi įtaką (padidina darbingumą) esant  labai plataus spektro fiziniams krūviams. Kofeino vartojimas padidina raumenų ištvermę, raumenų jėgą, anaerobinį galingumą, aerobinę ištvermę. Šių fizinių ypatybių padidėjimo dydžiai yra reikšmingesni esant aerobiniams krūviams, lyginant su anaerobiniais.  Išsamiai su straipsniu galima susipažinti ČIA.

TOK rekomendacijos sportininkams, vartojantiems maisto papildus
TOK rekomendacijos sportininkams, vartojantiems maisto papildus

Įvairaus meistriškumo sportininkai dažnai vartoja   maisto papildus.  Kai kurie papildai iš tiesų gali  pagerinti sportininko rezultatus. Tačiau kai kurie   gali   pakenkti sportininko sveikatai ar sumažinti  fizinį   darbingumą ir/ar turėti įtakos dopingo testo   rezultatams. Didžiausią sportininkų  vartojamų    tiesų gali   pagerinti sportininko rezultatus. Tačiau kai kurie  gali   pak iksmingumo įrodymus. Tai - kofeinas,   kreatinas, beta-alaninas, natrio bikarbonatas,   dietiniai nitratai. Vartojant šiuos ir kitus papildus, reikia atsižvelgti į daugelį faktorių: individualias sportininko ypatybes, sporto šakos specifiką, papildų vartojimo laiką, vartojamos dozės dydį. Apie tai yra kalbama STRAIPSNYJE,  kurio autoriai yra šios srities profesionalai.

MITYBOS IR PAPILDŲ REKOMENDACIJOS SPORTUOJANTIESIEMS

Sportininkų mitybos klausimais kasmet spausdinama  šimtai straipsnių.Mokslo duomenų bazėse įvedus raktinius žodžius „sportininko mityba“, randami 2082  straipsniai.  Sekti visas naujausias rekomendacijas  sportininkų mitybos srityje nėra paprasta. Norėdama  padėti sporto profesionalams dirbantiems šioje srityje,  Tarptautinė sportininkų mitybos asociacija savo žurnale ( JISSN – Journal of the International Society of Sports Nutrition angl.) kas keleri metai apžvelgia naujausius tyrimus ir pristato sportininkų mitybos rekomendacijas. Tokios apžvagos ir rekomendacijos šiame žurnale buvo pateiktos 2004 ir 2010 metais. 2018 metais JISSN pateikė naujas rekomendacijas sportininkų mitybos  srityje. 

plačiau
DOPINGAS ir SVEIKATA
DOPINGAS ir SVEIKATA

Dažnai salėse galime sutikti sportuojančiųjų,  kurių  tikslas yra raumenyno ugdymas. Kai kurie iš jų galvoja, kad anabolinių ar kitų draudžiamų sporte preparatų vartojimas pagreitina raumenų augimą. Nekalbant apie etinius ir teisės aspektus, tokių substancijų vartojimas turi žalingą įtaką sveikatai. Kokią žalingą įtaką turi kai kurių substancijų vartojimas, pristatoma knygoje Doping and Public Health.

Skaitytojams rekomenduojame atkreipti dėmesį į 5 skyrių, kuriame kalbama apie dopingines substancijas sveikatingumo ir rekreacijos srityse.

 

KOLAGENAS IR JO SVARBA ŽMOGUI

 

Apie 30 procentų žmogaus kūno baltymų yra kolageno baltymai. Kolagenas yra svarbiausias jungiamojo audinio, sausgyslių ir raiščių struktūrinis baltymas.Kokias žmogaus organizmo funkcijas ir struktūras jis įtakoja, aptariama žemiau pateikiamoje mokslinių straipsnių apžvalgoje.

plačiau
KIEK BALTYMŲ REIKIA VARTOTI VIENO VALGIO METU?

Kad vyktų raumenų baltymų sintezė (RBS)   (raumenys didėtų) reikalingas dvi sąlygos: fizinis  jėgos krūvis ir pakankamas kiekis baltymų. Dažnai   kylantis klausimas svorių kilnotojų tarpe yra: kiek baltymų reikia suvartoti vieno valgymo metu, kad   RBS vyktų optimaliai?  Neseniai pasirodęs  straipsnis  atskleidžia naujausius mokslo tyrimus   šia tema.

I

plačiau
MITYBOS LAIKO REKOMENDACIJOS

Tarptautinė sporto mitybos asociacija (angl. ISSN – International Society of Sports Nutrition) pateikė apžvalginį straipsnį (metaanalizę) apie pagrindinių maisto medžiagų vartojimo laiką sveikiems sportuojantiems asmenims. Straipsnyje ypatingas dėmesys skirtas mitybos laiko rekomendacijoms didelio meistriškumo sportininkams, siekiantiems padidinti darbingumą ar paveikti kūno kompozicijos pokyčius.

 

plačiau
KREATINO VARTOJIMO REKOMENDACIJOS SPORTUOJANTIESIEMS

Tarptautinė sporto mitybos asociacija (angl.  ISSN – The International Society of Sports Nutrition), remdamasi naujausiais moksliniais  tyrimais,  pateikė kreatino vartojimo  rekomendacijas visiems sportuojantiesiems ir medicinos specialistams.

 

 

 

plačiau