Naujienos

KIEK BALTYMŲ REIKIA VARTOTI VIENO VALGIO METU?

Kad vyktų raumenų baltymų sintezė (RBS) (raumenys didėtų) reikalingas dvi sąlygos: fizinis jėgos krūvis ir pakankamas kiekis baltymų. Dažnai kylantis klausimas svorių kilnotojų tarpe yra: kiek  baltymų reikia suvartoti vieno valgymo metu, kad RBS vyktų optimaliai?  Neseniai pasirodęs straipsnis  atskleidžia naujausius mokslo tyrimus šia tema. Su straipsniu galima susipažinti ČIA.

Buvo žinoma, kad jauniems asmenims RBS didžiausia,  vartojant vienu metu 20 – 25 g aukštos kokybės baltymų. Jei baltymų vartojama daugiau rekomenduojamo kiekio, jie bus vartojami energijos ar kitoms organizmo reikmėms. Tačiau šios rekomendacijos tinkamos, jei vartojami greitai įsisavinami baltymai ir nevertinamas kitų maisto medžiagų vartojimas kartu su baltymais. Naujusio   tyrimo tikslas buvo: a) apžvelgti literatūrą apie tai kiek baltymų reikia suvartoti vieno valgio metu, norint maksimaliai įtakoti RBS; b) pateikti rekomendacijas šiuo klausimu.

Remdamiesi naujausiais duomenimis tyrimo autoriai padarė išvadas:

  • norint labiausiai padidinti raumenų baltymų sintezę reikėtų suvartoti mažiausiai 0,4 g/kg/valgio metu keturis kartus dienoje turint tikslą pasiekti 1.6 g/kg/dienoje;
  • šiuo metu dauguma rekomendacijų, liečiančių raumenų masės didinimą, nurodo suvartoti  nuo 1.6 g/kg/dienoje (mažiausiai)  iki 2.2 g/kg/dienoje (daugiausiai) baltymų;
  •  norint pasiekti didžiausią rekomenduojamą baltymų kiekį per dieną, reikėtų vartoti 0.55 g/kg/valgio metu keturis kartus dienoje.